woensdag 9 september 2009

dag 7 en 8

Zaterdag 5 september

Met de auto weer verder vandaag richting Andorra. Vanmorgen niet buiten ontbeten want het was een beetje fris. De spullen weer bij elkaar gepakt en op weg gegaan. Eerst een stuk snelweg en daarna een mooie rit door de bergen met een strak blauwe lucht. We kwamen langs een plaatsje Villefranche, een klein dorpje wat ingebouwd lag tussen de bergen en er stond een stevige muur omheen. Daar even rond gelopen door de smalle straatjes. De weg weer gevolgd en langs en over Mont Louis een steile berg omhoog langs diepe ravijnen. Vlakbij Andorra door een lange tunnel gegaan , we konden ook een pas kiezen maar met de aanhanger leek de tunnels ons wat beter. Bij de grens van Frankrijk/Andorra word nog gecontroleerd, dat zijn we eigenlijk niet meer gewend als we grens overgaan bij BelgiĆ« of Duitsland. Toen we zeiden dat we uit Olanda kwamen mochten we door rijden. Later in het hotel hoorden we dat ze eigenlijk alleen maar Fransen aan houden die uit een bepaalde streek komen. Het was even zoeken naar het hotel omdat de navigatie soms de weg kwijt was tussen de hoge bergen, tot 2 keer toe stuurde hij ons een grindpad op en moesten we keren. Toch het hotel gevonden en ontvangen door Bas, de eigenaar van het hotel. Aan Bas zijn accent te horen kwam hij bij ons uit de buurt en dat bleek dus ook. Hij komt uit Meerkerk en woont nu al 10 jaar in Andorra en runt het hotel met zijn vrouw Marianne. Omdat zaterdag een wisseldag is konden we ’s avond in het hotel niet eten maar aan de overkant was een Argentijns restaurant. Het werd al snel laat want de restaurants gaan pas om 9 uur open, dus 12 uur is het zo.

Zondag 6 september

Na het ontbijt een route gekregen van Bas met een lengte van 230 kilometer die ons een stuk door Spanje laat rijden. Een echte motorweg met vele bochten en weinig verkeer. Over diverse Col’s gereden met schitterende uitzichten. We klommen soms tot 1900 meter hoog. Bas had ons nog een korte route geadviseerd voor als we het bij terugkomst nog niet zat waren. Dat waren we nog niet dus die route ook even gedaan. Die bracht ons tot 2000 meter met veel bochten omhoog. Eenmaal boven aangekomen bleek er een soort pretpark met o.a een rodelbaan die 500 meter naar beneden liep. Een kaartje gekocht en wij naar beneden. Ik wilde eerst niet alleen maar toch gedaan…. Er kwam geen eind aan en ging erg hard maar was echt erg leuk om het een keer te doen. Eenmaal beneden werden we weer terug naar boven gesleept, dus weer 500meter naar boven. Dat was ook wel leuk maar ging minder snel,hahah.
Weer in het hotel aangekomen waren er diverse gasten aangekomen en was het gezellig druk.

p

1. hallo , en goede morgen.

Weer een leuk verslag gemaakt. Vindt het flink dat je die rodel baan bent afgedaald . Veel mooie uitzichten gezien en weer mooie foto`s.

2. hallo weer .

Zie dat ik weer m`n naam ben vergeten .
    ik denk wel dat je het weet , maar hij is dus
    van mij , Mama.

3. Hoi Marjon en Johan,
    Wat een mooie foto's heb je er al op staan. Jullie hebben vast een fantastische vakantie. Hier is alles ook goed verlopen op de bellefleur. We hebben jou natuurlijk wel erg gemist. Tot volgende week weer,
    Groetjes Priscilla.

4. Hoi Marjon en Johan
    Mieters Wat is het daar prachtig Marjon je kan je hart ophalen daar met je camera
    prachtige foto's zeg allemaal super
    Groetjes Janny
    P.s Ben gisteren avond naar de molens geweest met Karina en nog 2 dames was leuk erg koud en oordeel zelf
    het was erg donker de foto's dus ook en ik vergat mijn ruisfilter aan te zetten maar goed ,ik heb het op bulb gedaan ik ga voortaan wel in Raw proberen
    Doeiii goeie reis verder en tot ziens hartelijke groetjes Janny