donderdag 3 september 2009

dag 1 en 2

Eindelijk internet dus hier de foto's en het verslag van de eerste dagen
Zondag 30 augustus

Vandaag vertrokken naar Frankrijk. De motor op de aanhanger achter de auto mee. De meeste tijd rijden we over de snelweg dus niet zo interessant. We schieten wel lekker op zo. Langs de snelweg een keertje gestopt om te tanken en wat te drinken. Gelijk wat eten mee genomen voor onderweg ergens op een mooi plekje. Laat je dat langs de Franse snelweg nou niet zo snel vinden dus maar ergens op een parkeerplekje gestaan. Snel ons franse stokbroodje opgegeten en snel weer weg daar i.v.m de lucht die daar hing, daar bedoel ik niet de strakblauwe lucht boven ons, maar die andere lucht langs parkeer plekken J
Voorbij Nancy richting Epinal en daar de snelweg af richting Gerardmer. We kwamen langs een cascade in Tendon en daar een kijkje genomen. Wandelschoenen aangedaan want we dachten dat het wel een stukje lopen was. Wij op pad en we zagen al vrij snel de cascade. Na wat foto’s gemaakt te hebben weer verder naar onze eindbestemming Gerardmer. Ze hadden een kamer voor ons op de bovenste verdieping en we kijken uit over de tuin. Voor het eten heeft Johan gezwommen in het zwembad en rond 19.30 u. konden we aanschuiven aan tafel in het restaurant wat streekgerechten serveert. Alles werd geserveerd in rap tempo alleen op het toetje moesten we bijna een uur wachten. Na het eten naar het meer gelopen. Je zag geen mens op straat zo stil was het, dat hadden we niet verwacht. Na weer in onze hotelkamer aangekomen te zijn maar een eind aan de dag gemaakt.

Altijd bekijks

Maandag 31 augustus

Na het ontbijt de motorkleding bij de auto aangetrokken en op weg om een rondje door de streek te maken. Een rondje van 200 kilometer wel te verstaan. Strakblauwe hemel vandaag, dus dat was weer genieten. Temperaturen van 13 graden hoog in de bergen op 1300 meter tot 27 graden beneden in de dorpjes. Prachtige omgeving hier, de toppen worden ballons genoemd omdat de bergen ronde toppen hebben en op ballonnen lijken. Schitterende slingerweggetjes en bovenaan op de Grand Ballon een terrasje aangedaan om wat te drinken. Onderweg stonden veel namen op de weg geschreven , het bleek dat de Tour de France hier voorbij gereden is dit jaar. We hadden een tip gekregen dat Belfort wel een mooie stad zou zijn dus onze richting was daarheen. Daar aangekomen is het dus een stad als andere steden druk druk druk. Snel weer weg uit de warme stad want daar zijn we hier niet voor. Nu richting Col d’ Alsace op 1250 meter. Daar waren parapenters bezig, hier even een kijkje genomen hoe die mannen daar zweefden boven een prachtige vallei. De weg slingerde nog lekker door en we kwamen uiteindelijk vlakbij Geradmer weer uit. Na een duik in het zwembad tegen etenstijd weer hongerig aan tafel.

1. hallo daar ben blij dat ik een berichtje en foto's zag van jullie weet ik dat het goed met jullie is ,mooie foto's weer en een leuke tekst,nog veel rijplezier en ik houd de site in de gaten groetjes Ada

2. Zo dat is weer heerlijk genieten zo te lezen en erg mooi prachtige foto's Marjon
    Ik ga nu effe naar de andere kijken
    Groetjes Janny en een fijn weekend
    Het giet nu van de regen hier het is wel avond 21.30 dus morgen zal het wel weer droog zijn